ANALYSE + INDSIGT

Uanset hvad jeres konkrete behov er, er data altid det bedste fundament for kommunikationsindsatsen. Alt for ofte beror kommunikation på tilfældigheder – på fornemmelser og pludselige indskydelser. Primetimes egen analyseafdeling skaber den sikre grund under fødderne, som guider private virksomheder, interesseorganisationer og offentlige myndigheder, hvad enten I skal udvikle strategier, eksekvere kampagner eller PR-indsatser, målrette salgsarbejdet, kende jeres stakeholdere eller måle kendskab, omdømme eller kunde-/brugertilfredshed.

Vi udvikler vores egne metoder og værktøjer, og vi skræddersyr vores produkter til netop de analysebehov, I har. Vi analyserer både kundernes egne data og samarbejder med de bedste dataleverandører i branchen, hvis der skal hentes survey-data udefra – både i Danmark og i udlandet.

VI HAR ALLE DE VÆRKTØJER, DU SKAL BRUGE

Kendskabsanalyse

Vi kan give jer et præcist billede af kendskabet til jeres organisation i forskellige målgrupper og segmenter – og vi sammenligner det naturligvis med jeres vigtigste konkurrenter.

Brandanalyse

Vi hjælper jer med at undersøge, hvad jeres målgruppe eller hele befolkningen tænker og synes  om jer. Vi beregner en samlet BrandScore.

Omdømme- og legitimitetsanalyse

Alle virksomheder og organisationer har brug for legitimitet og et godt omdømme for at kunne operere taktisk, strategisk og kommercielt i markedet og i samfundet.

Markedsanalyse

Det kan være dyrt at ramme ved siden af markedet – men vi kan hjælpe jer med at finde ud af, hvad markedet efterspørger, og hvordan nuværende og potentielle kunder reagerer på nye produkter.

Produkt-test

Vi udfører produkt-tests, både individuelt og i grupper, for at få et billede af, hvordan målgruppen interagerer med og bruger produktet og synes om det – smagen, lyden, designet osv.

Interessentkortlægning & Aktøranalyse

Vi foretager en fuld kortlægning af, hvem jeres interessenter og stakeholdere er – og hvad de vigtigste politikere, embedsmænd, journalister og organisationer mener om jer.

Målgruppeanalyse

Vi analyserer jeres eksisterende og potentielle målgrupper både i dybden og i bredden, så I ved, hvad de tænker, siger og føler omkring jer og jeres produkter og ydelser.

Tilfredshedsanalyse

Vi har faste setups for tilfredsanalyser, som kan anvendes både internt i virksomheden til medarbejderundersøgelser og eksternt i forhold til kunder, leverandører og andre samarbejdspartnere.

Samfundsøkonomisk analyse

Fakta og tal er stærke argumenter i den politiske debat. Vi skaffer overblikket og underbygger jeres kommunikation og interessevaretagelse med solide data – fra korte og skarpe faktaark til komplekse socioøkonomiske notater og rapporter.

Opinionsundersøgelse

Har I brug for at vide, hvad danskernes holdning er til et givet emne? Eller måske blot et bestemt udsnit af befolkningen? Uanset jeres behov kan vi skræddersy en analyse.

Politisk prognose

Det kan være særdeles vanskeligt at forudse en samfundsmæssig udvikling eller blot udfaldet af et enkelt lovforslag. Vi har et stort og solidt netværk blandt alle de vigtigste politiske aktører både nationalt og i kommunerne. Derfor kan sikre vi jer et fuldt overblik over de mulige scenarier, I står overfor.

Trendanalyse

Det er svært at spå, men med brug af vores analytiske kompetencer og metoder, kan I få indsigt i både aktuelle og fremtidige trends og trenddrivers. Og vi omsætter indsigterne til strategisk kommunikation, branding og forretningsudvikling.

Panel

Vi har kompetencer og værktøjer til at sammensætte og vedligeholde spørge-paneler blandt netop jeres målgrupper, som I regelmæssigt kan vende tilbage til, når I har brug for opdateret viden eller reaktioner.

PR-analyse

PR-analyser er ofte den krog, som en hel presseindsats hænges op på. Hvad gør danskerne? Hvad tænker befolkningen? I samarbejde med vores faste data-leverandører, kan vi hurtigt og effektivt udføre en befolkningsanalyse, som bidrager til at få jeres budskaber i medierne.

KONTAKT

Vores arbejde

1-1-redigeret-planche-opsat-2

STELLA NOVA

Novo_Nordisk_427259a

NOVO NORDISK FONDEN

prtiger

Primetime vinder PR-Tiger

2inbdhtpxteij0db

REALDANIA

Billund front

BILLUND AIRPORT

Skærmbillede 2016-06-14 kl. 16.19.39

SUNDHED.DK

photo-1443818141071-40ce3e2e0b9b

SØFARTSSTYRELSEN

ARKIVFOTO 2014 af folkeafstemning om patentdomstolen og Europa-Parlamentsvalget søndag d. 25. maj 2014- - Se RB 20/8 2015 11.39. Ja-partiernes ledere mødes fredag, hvorefter statsministeren ventes at sætte dato på folkeafstemningen. (Foto: Bax Lindhardt/Scanpix 2014)
BV pic

BØRNS VILKÅR

Udklip2

DECUBAL

TG_ Line Up_LOWRES

TOP GEAR - BBC

FLI03_Horizontal_LOW

DAGMAR

Atrietjuni2005fotografLisbethHolten004

HK HOVEDSTADEN

Modern architecture with glass windows

FORSIKRING & PENSION

folkemodet-2017

FOLKEMØDET 2018

Female cyclist passing a bridge. Motion blur.
PRIMETIME A/S | NØRREBROGADE 45 | 2200 KBH N | Tlf.: +45 3313 0525 | info@primetime.dk