Fokus på de usynlige smerter

Fokus på de usynlige smerter

Kampagnefilm for Gigtforeningen

Hver femte voksen i Danmark lever med kroniske smerter. Årsagen er i de fleste tilfælde gigt, som kan ramme både mænd og kvinder uanset alder. Men for mange kan gigt være svært at få øje på, fordi smerterne ikke er synlige på kroppen. Det er også årsagen til, at mange gigtpatienter ikke føler, at deres sygdom anerkendes, og at der ikke er nok forståelse for, hvordan det er at dele hverdagen med konstante smerte.

Primetime udviklede en film, hvor seerne gennem en rørende fortælling om en far og datter ser små glimt af, hvordan det føles at leve et liv med gigt. Filmen havde fokus på at omdanne smerterne til noget synligt, som pårørende til gigtpatienter kan forholde sig til, og derved bedre udvise forståelse og tage hensyn.

Filmen, der er udviklet i samarbejde med Octopuss, gik i luften på Den internationale Gigtdag den 12. oktober 2017. Indtil videre er den blevet set af 1,2 millioner menesker, delt mere end 7.000 gange og har skabt stor opmærksomhed om Gigtforeningens arbejde og – ikke mindst –  givet de gigtramte levende billeder på de ellers usynlige smerter.

Tobias Enné

Kreativ + Digital chef

+45 28 62 09 77
te@primetime.dk