Hewlett-Packard
Product launch

HP – Product launch

Hewlett-Packard står overfor udfordringen, at særligt den yngre generation ikke længere bruger printere, og HP ønsker at ændre det billede.

Derfor lancerede de et nyt produkt målrettet den yngre målgruppe. En lommeprinter til at udskrive polaroid-billeder direkte fra sociale mediekanaler og billedstrømme, som giver de unge mulighed for at udskrive deres minder og bruge dem kreativt.

Hvad gjorde vi?

Primetime hjalp med at lancere produkterne ved at etablere samarbejder med fire af de mest indflydelsesrige influenter i Danmark; Twinpeaks, Rockpaperdresses, Emily Salomon og Christina Dueholm. Sammen fik de til opgave at hjælpe med at sprede budskabet om produkterne, få forbrugerne involveret og starte salget.

Ved at benytte blot ét enkelt Instagram-billede og to Instagram Stories med direkte links til en leverandør og en rabatkode på 25% gik influenterne live og promoverede produktet som den perfekte kreative gadget. 500 enheder til en værdi af 140 EUR stykket blev solgt på bare 20 timer og efter fire dage havde leverandøren udsolgt.

Primære aktiviteter:

– Influencer-marketing
– Opsætning af samarbejder
– Briefing og koordinering med influencer
– Tracking og rapportering

sprocket

Camilla Borggaard

Seniorrådgiver

+45 40 18 19 12
cb@primetime.dk