Vælg uddannelse med mening!
Flere professionsbacheloruddannelser på velfærdsområdet har de seneste år været vidne til et nedadgående ansøgertal.
Dette koblet med udsigten til fremtidig mangel på arbejdskraft på velfærdsområdet fik FH, Danske Professionshøjskoler, KL, Danske Regioner og Uddannelses- og Forskningsministeriet til at stille Primetime opgaven at få flere unge til at søge ind for at læse til bl.a. sygeplejerske, socialrådgiver, pædagog eller lærer.
Uddannelsesvalg er et af de sværeste valg, som mange unge oplever at skulle træffe. Derfor vælger mange unge uddannelse med hjertet ud fra motivationen om at få et job, hvor de kan gøre en forskel for andre mennesker. Primetime udviklede på baggrund af denne indsigt kampagnen ”Vælg uddannelse med mening!” for Fagbevægelsens Hovedorganisation - En kampagne, der har til formål at inspirere, guide og lede de unge i retning af at vælge en velfærdsuddannelse. Primetime har stået for strategi, kreativt koncept, film og socialt medieindhold til kampagnen.